zondag 26 april 2009

Samendag

Het is mooi weer en we hebben de auto van zusje te leen. Allerlei wilde plannen schieten door ons hoofd: Appelscha? Noorder Dierenpark? Naar zee? Alhoewel zoonlief dol is op autorijden (vooral als papa rijdt, want die rijdt lekker wild en zet de muziek altijd hard) besluiten we wat dichter in de buurt te blijven en naar de botanische tuin in Buitenpost te gaan, de Kruidhof. Plantjes vinden we allemaal leuk en bovendien zijn er altijd veel kleine beestjes te zien.

Terwijl zoonlief van hot naar her rent omdat hij dan weer een bij ziet en dan weer een vlinder, zie ik het alweer helemaal voor me hoe de tuin er straks bij moet liggen. Vooral de bostuin is een bron van inspiratie: veel varens, mos en japanse esdoorns. Maarja, sta ik even later in de kloostertuin, wil ik weer hegjes van Vrouwenmantel. Het lijkt me zo feƫriek, een lange rij met die prachtige bladeren waar de dauwdruppels als diamanten op schitteren... ja vergeet het dagdromen, de heren hebben honger. We eten een tosti op het terras en Ali Beer en zijn broertje (die is overgekomen uit Afrika) genieten van het zonnetje. Het is dus helaas nog steeds niet gelukt om broertje weer terug te laten keren na de heuglijke ontdekking in de wasmand vorige week van wat eigenlijk reserve-Ali is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten